Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris postura. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris postura. Mostrar tots els missatges

dijous, 23 de maig del 2019

Ergonomia: Tenir cura de la postura davant d'un ordinador


  • Monitor: situar-lo en una superfície estable just davant de nosaltres, a uns 55 o 70 centímetres. Si la pantalla estigués a un costat, hauríem de mantenir el coll en torsió contínua fet que ens podria causar dolor i cansament. La part superior de la pantalla hauria de quedar a l'alçada dels nostres ulls o just per sota.
  • Teclat, és important deixar un espai entre aquest i l'extrem de la taula per tal de poder recolzar els canells, els quals han d'estar al mateix nivell que els colzes.
  • Ratolí, cal que aquest s'adapti al màxim a les nostres necessitats. Per exemple, si som esquerrans haurem de posar aquest perifèric a la part esquerra de l'ordinador alhora que configurem les opcions dels botons, per tal d'intercanviar els botons primari i secundari.
  • Cadira: cal que sigui d'una alçada adequada, que ens permeti accedir còmodament a l'ordinador alhora que ens deixi recolzar els peus a terra (si això no succeeix podem utilitzar un recolzapeus). També és molt important que el respatller de la cadira que triem s'ajusti a la nostra zona lumbar.
  • Si hem de treballar amb documents, és important col·locar-los sobre un faristol, de manera que no haguem de forçar el coll en voler-los visualitzar.